Acceso a catéteres y productos para el manejo de la continencia en América Latina: resultados de una encuesta a miembros de IFSBH

6 October 2026

Access to continence products members report from Latin America

Esta publicación reúne información recopilada a través de las asociaciones miembros de IFSBH sobre el acceso a catéteres y productos para el manejo de la continencia en América Latina. Los resultados destacan barreras relacionadas con la cobertura, el coste, el suministro, el acceso geográfico y la continuidad de la atención, y muestran cómo estas dificultades pueden afectar a la salud, la autonomía y la participación.

This publication brings together information collected through IFSBH member associations on access to catheters and continence products in Latin America. The findings highlight barriers related to coverage, affordability, supply, geographical access and continuity of care, and provide insight into how these challenges can affect health, autonomy and participation.

 

Support our organisation through a donation

Every contribution—big or small—makes a difference!